DK
 
DK

Mylan over hele verden

Luk

Vælg et af vores websteder fra listen nedenfor.

  1. Afrika

    1. Sydafrika
      1. English
  2. Nord- og Sydamerika

    1. Brazil
      1. Português brasileiro
    2. Canada
      1. English
      2. Français
    3. USA
      1. English
  3. Asien

    1. Indien
      1. English
    2. Japan
      1. 日本語
  4. Europa

    1. Belgien
      1. Français
      2. Nederlands
    2. Bulgarien
      1. България
    3. Danmark
      1. Dansk
    4. Finland
      1. Suomi
    5. Frankrig
      1. Français
    6. Grækenland
      1. Ελληνικά
    7. Holland
      1. Nederlands
    8. Irland
      1. English
    9. Italien
      1. Italiano
    10. Norge
      1. Norsk
    11. Østrig
      1. Deutsch
    12. Polen
      1. Polski
    13. Portugal
      1. Português
    14. Rumænien
      1. Romanian
    15. Schweiz
      1. Deutsch
      2. English
    16. Serbien
      1. Serbian Latin
    17. Slovakiet
      1. Slovenský
    18. Slovenien
      1. Slovenian
    19. Spanien
      1. Español
    20. Storbritannien
      1. English
    21. Sverige
      1. Svensk
    22. Tjekkiet
      1. Čeština
    23. Tyskland
      1. Deutsch
    24. Ungarn
      1. Magyar
  5. Stille-havområdet

    1. Australien
      1. English
    2. New Zealand
      1. English

Hos Mylan er vi også stolte over at drive forretning følgende steder.

  1. Marokko
  2. Taiwan
  1. Singapore
Jun 3, 2019

En forretningsmodel, hvor værdien for patienten erstatter en patientcentreret tilgang

Mylan i Europa har fokus på de langsigtede patientfordele

De seneste år er begrebet ‘patientcentreret’ blevet brugt vidt og bredt af diverse brands og organisationer som led i at definere deres forretningsmæssige tilgang. Flere medicinalvirksomheder bruger dette begreb i deres erklærede mission, når de udsender fx pressemeddelelser. Og nogle virksomheder har defineret specialiserede roller som fx patientofficerer eller lavet events og andre aktiviteter, som understøtter løftet om en patientcentreret tilgang.

Og aktiviteterne er ikke gået ubemærket hen. Organisationer som IMS og eyeforpharma har undersøgt tendensen og kommet frem til, at der mangler sammenhæng mellem kernen i det patientcentreret begreb og måden, hvorpå virksomhederne kæmper for at leve op til det. Ledelseskonsulentfirmaer som PwC og McKinsey dedikerer ressourcer til og er dybt engageret i at definere den nye sundhedsøkonomi, hvor teknologi, forbrugeradfærd og nye spillere på markedet forstyrrer landskabet. Og når man samtidig ser på patienterne ud fra et værdibaseret perspektiv, er det nødvendigt med en bæredygtig forretningsmodel, som skaber klarhed og forudsigelighed.

Hos Mylan har presset fra industrien og det ”patientcentrerede” mantra spillet en aktiv rolle i designet af vores forretning, ligesom det har ført til diskussioner blandt vores ledere om industriens bæredygtighed, vores konkurrenceevne og den bemyndigede patient. Vi har ikke bukket under for masserne, men derimod haft et unikt og differentieret syn på behovet i sundhedssystemet og besluttet os for, at værdien for patienten i sidste ende er målet for succes.

Mylans “AAAA-princip” for patientværdi

Mylan anerkender, at forbrugerne i stigende grad er engageret i beslutningerne omkring deres egen sundhed, og at de er påvirket af ting som pris, kvalitet og bekvemmelighed. Derfor har Mylan lavet et ”4A” skema for at definere værdien for patienterne.

Vi arbejder på at gøre vores medicin… Hvad betyder det for patienterne
Acceptable Mylan hjælper patienterne med bedre at forstå deres sygdomme og støtter dem i dialogen med sundhedsprofessionelle, så de kan foretage kvalificerede valg vedrørende deres sygdom.
Available Mylan investerer markant i forskning, produktion og distribution af virksomhedens produkter, så de er bredt tilgængelige.
Accessible Mylan har en sikker, effektiv og pålidelig distributions- og logistikkapacitet for virksomhedens produkter og lægemidler.
Affordable Mylan er en af verdens største producenter af økonomisk fordelagtige lægemidler.

Anvendelse af 4A-strukturen hos patienter i og uden for Europa

Hos Mylan har vi foretaget en række initiativer på tværs af central- og Østeuropa, som skal støtte patienterne og deres adgang til behandling. I 2010 hjalp Mylan med at udforme en lovgivning, som i sidste ende blev til ”Den gode lægemiddelovervågningskraksis” (GVP) for EU. Og fra 2015 til 2017 stod Jacek Glinka, formand for Mylan i Europa, i spidsen for foreningen Medicines for Europe, der er fortaler for bedre adgang til kvalitetsmedicin, og som spiller en aktiv rolle i flere lande på tværs af regionen.



Vores mål er at udvide adgangen til medicin for alle patienter i verden. I en verden med begrænsede ressourcer vil vores biosimilære pipeline tilbyde nye måder at nå ud til og behandle patienter på de europæiske markeder og give større stabilitet til sundhedssystemet i mange lande på tværs af regionen, siger Jacek Glinka, formand for Mylan i Europa.
Jacek Glinka President of Mylan Europe

Via vores kommercielle strategi, har vi skabt fine resultater i de enkelte lande. I Frankrig når vi for eksempel ud til mere end 90 % af alle apoteker og hospitaler og 40 % af alle apotekskæder og selvstændige apoteker i Bulgarien.


Oplysningskampagner om sygdomme tilbyder hårdt tiltrængte ressourcer og informationer til offentligheden. Mylan investerer fortsat i programmer, der når ud til familier på tværs af Europa, og som skaber en større accept af forskellige sygdomme. Her nogle eksempler:

  • Hjertekarsygdomme: Mylan støttede den 5 år lange PERSEAS-undersøgelse, som overvågede og dokumenterede kardiovaskulære risikofaktorer i lokalbefolkningen i Grækenland. Undersøgelsen var til gavn for både patienter og plejepersonale – resultaterne forventes snarest, og konklusionen vil sandsynligvis forbedre forebyggelsen af hjertekarsygdomme på nationalt plan.
  • Børnesygdomme kom i fokus igen i 2017 med sponsoratet af ”Patient Steps” – et oplysningsevent, som støttede børns sygdomsforvaltning. Eventet henvendte sig til børn med kræft og sjældne sygdomme, deres forældre og patientforeninger i Grækenland.
  • I Ungarn samarbejder Mylan med sundhedspersonale om at levere ”Ungarns omfattende program for sundhedstjek”. Det er et program, der skal hjælpe med at uddanne patienter og deres familier i kritiske terapiområder, om hvordan man opretholder en velfungerende familie.
  • I Frankrig faciliterer Mylan et MyHealth samarbejde mellem patienter og omsorgsydere. De anvender teknologi som WIZI appen, som er bredt anerkendt. (Link: https://www.wizvi.fr/)


Forsknings- og produktionsinvesteringer øger fortsat tilgængeligheden af Mylans lægemidler. Globale investeringer inden for forskning og udvikling forventes at runde 750 millioner dollars, og alene i Europa er der 15 lokationer med ansvar for forskning og udvikling, produktion og pakning.


Mylan leverer produkter til mere end 740 millioner europæere. På tværs af 35 lande fokuserer Mylan på medicin, som er til at betale, og det har sikret en maksimal rækkevidde af vores produkter og dermed en førende position i flere lande3:

  • Nr. 1 i Frankrig på volumen inden for det receptpligtige marked og salg af generika på hospitals- og detailniveau.
  • Nr. 2 i Italien inden for den samlede markedsvolumen og salg af generika
  • Nr. 3 i Storbritannien inden for detail og generika.

Samtidig leverer Mylans generiske forretning imponerende besparelser på flere markeder. Alene i Frankrig står Mylan for 30 % af den samlede generiske besparelse på 2 mia. euro.

Så mens den generelle medicinalindustri har en patientcentreret tilgang, har Mylan valgt en tilgang, hvor Acceptable, Available, Accessible og Affordable er grundlaget for at kunne levere langsigtet patientværdi og konkurrenceevne.


Referencer

1) https://social.eyeforpharma.com/patients/patient-centricity-what-it-and-why-arent-we-there-yet

2) https://www.imshealth.com/files/web/Global/Services/Strategy & Management Consulting/Consulting Group TL/IMS_Patient_Centricity.pdf

3) IQVIA MIDAS data for period ended November 2017

4) http://www.medicamentsgeneriques.info/ and internal data